maandag 18 oktober 2010

FAT32 format, command-line - DOS, Windows


Dit is een formatteer programma om (externe) harddisks te formatteren in FAT32.

Ikzelf heb het een keer meegemaakt dat ik een mobiele 160 GB Freecom externe harddisk formatteerde in Windows XP, dit resulteerde in een harddisk met een geheugen van 32 GB, ik was dus in een klap 128 GB kwijt.

Ik kwam erachter dat Windows XP (ook Vista en Windows 7) in FAT32 harddisks tot een maximum grootte van 32 GB formatteert, al is de harddisk vele malen groter dan 32 GB.

Nu had ik mijn harddisk ook wel met Windows XP in NTFS kunnen formatteren maar ik wil bewust FAT32 als formattering daar een harddisk met deze formattering met praktisch elk besturingssysteem te gebruiken is, Windows, Linux, Mac OS, Haiku, BeOS, DOS, Solaris, BSD, OS/2, en zo vanaf willekeurig welke computer bestanden uit te wisselen zijn.

Om mijn mobiele Freecom van 160 GB weer in orde te krijgen, en zo mijn 128 GB extra schijfruimte te herwinnen, ben ik aan het zoeken gegaan voor een oplossing, en dit programma vond ik perfect zijn werk doen.

Dit programma is gratis.

Voor meer info ga je naar http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?fat32format.htm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Three Column Modification courtesy of The Blogger Guide